Inbound Marketing

«Inbound Marketing er den beste måten å gjøre fremmede om til kunder og promotører av din bedrift.»

Inbound Marketing har revolusjonert digital markedsføring!

I Inbound Marketing fokuserer man på godt og relevant innhold i blogg, e-bøker, faktaark, på landingssider og i sosiale medier. Med riktig strategi, optimaliserte nettsider og søkemotoroptimalisering, vil innholdet tiltrekke potensielle kunder til deg.

Med Inbound Marketing kan selv små og nyoppstartede bedrifter vokse, og det helt uten enorme budsjetter.

Man behøver ikke enorme budsjetter slik som tradisjonell markedsføring (bannerannonser, TV reklame, telefonsalg) ofte krever. Selv en liten bedrift eller en start-up kan ta i bruk denne type markedsføring og vokse raskt.

 

Fire hovedoppgaver i Inbound Marketing

Inbound Marketing

Først tiltrekker du fremmede via sosiale medier eller søkemotorer. Disse blir besøkende på din nettside og neste steg er å gjøre de om til leads. Det kan du gjøre via landingssider og skjemaer hvor de besøkende fyller ut sin informasjon, f.eks. e-postadresse i bytte mot en gratis guide. Neste steg er å konvertere leads til kunder. Det kan skje ved såkalt lead nurturing, hvor markedsavdelingen varmer leads med f.eks. nyttige og innholdsrike e-poster til de er kjøpeklare. Når de er kjøpeklare, omgjøres de til kunder. Og sist, men ikke minst, må disse kundene bevares og begeistres, slik at de blir promotører for din bedrift.

 

Alle søker på nettet

Tenk på ditt siste, større innkjøp. Var det en telefon fra en selger som fikk deg til å gjennomføre kjøpet? Eller søkte du rundt på nettet etter informasjon, andres erfaringer og priser? Antageligvis gjorde du sistnevnte.Og hvis du fikk valget mellom en nettbutikk som ga god og relevant informasjon om produktet eller en nettbutikk som kun hadde produktnavn, -bilde og pris tilgjengelig, ville du mest sannsynlig valgt den første nettbutikken, ikke sant?

Kjøpevanene våre har endret seg, og vi søker nesten alltid på nettet for å sjekke ut alternativene vi har, lese hvilke erfaringer andre har gjort seg og ikke minst priser før vi bestemmer oss for å gjøre et kjøp. Det er her din bedrift må være til stede med god informasjon, slik at du tiltrekker deg potensielle kunder. Og tenk på det, en person som søker på nettet for å løse et problem han har, er allerede i gang med kjøpsprosessen. Han vil være mye lettere (og rimeligere!) å lande som kunde.

 

Lurer du på om Inbound Marketing passer for din bedrift?

La oss hjelpe deg å finne ut av det!

 

Del dette