Employer branding
Får du tak i de rette hodene? Og blir de værende i bedriften? Er kollegaene dine stolte av å jobbe der? Kanskje trodde du det, men employer branding handler ikke kun om å ansette nye folk – det handler om å differensiere og posisjonere en merkevare tydelig i arbeidslivet. Da henvender du deg ikke bare til potensielle nye medarbeidere, men i like stor grad til de som jobber i bedriften i dag. Får du ikke kvalifiserte søkere på stillingsutlysningene dine, er det ihvertfall på tide med en fot i bakken.
Nettrakett hjelper deg med å bygge opp en merkevare som oser attraktiv arbeidsgiver – forutsatt at din bedrift kan leve opp til det.
Rekrutteringskampanje for Sortland kommune
Rekrutterings-kampanje for Sortland kommune
Rekrutteringskampanjen inkluderte videoproduksjon og digital markedsføring. Kampanjen ble markedsført med fullt trykk på SnapChat, Instagram og Facebook, med målretting spesielt mot på Sortland og omland. Etter halvannen uke med annonsering var det over 70 søkere på de utlyste sommerjobbene. Kommunen hadde problemer med å ta unna alle søknadene, og Nettrakett ble derfor bedt om å stoppe annonseringen en uke tidligere enn planlagt. Siden Helse- og omsorgsetaten i kommunen hadde mer enn nok søkere etter endt kampanje, kunne de “sende videre” søkere til andre etater i kommunen som manglet vikarer. Utfyllende beskrivelse av det suksessfulle oppdraget her.
Oppdragsgiver om måloppnåelse og effekt av kampanjen:
«På en og en halv uke fikk vi inn over 70 henvendelser. Vi hadde skjønt og tenkt at dette skulle ha effekt, men så stor effekt? Det hadde vi ikke tenkt»
– Sture Jacobsen
Kommunalsjef for Helse og omsorg
Sortland kommune
Rekrutteringskampanje for
Ottar Bergersen & Sønner
Rekrutterings-kampanje for
Ottar Bergersen & Sønner
Ottar Bergersen & Sønner er en entreprenør med ca 100 ansatte i Vesterålen. På ettersommeren 2022 tok virksomheten kontakt med Nettrakett for få bistand til en rekrutteringskampanje. Kampanjen ble markedsført med fullt trykk på Google/YouTube, Instagram og Facebook i en periode på tre uker, med målretting både lokalt og på nasjonalt plan. Oppdraget bestod blant annet av en preproduksjon (målgruppesegmentering, optimalisering av kundereise og kreativ brief), som endte opp i en videokampanje bestående av en serie med sju spenstige videoer fra ulike lokasjoner. Oppdragsgivers egne medarbeidere medvirket i kampanjen. Landingsside for kampanjen og digital markedsføring var også en sentral del av rekrutteringsoppdraget. Kampanjen resulterte i at entreprenøren fikk ansatt prosjektleder og tre anleggsledere, i tillegg kom de i kontakt med flere aktuelle maskinførerkandidater (som egentlig ikke var en del av scopet i oppdraget).
Oppdragsgiver om måloppnåelse og effekt av kampanjen:
Rekrutteringskampanje for
Look North
Rekrutterings-kampanje for
Look North
Look North er et ettårig traineeprogram som gir nyutdannede kandidater med bachelor- og mastergrad mulighet til å kickstarte karrieren i nord. Programmet kobler sammen landets skarpeste kandidater med de mest spennende arbeidsgiverne i Lofoten og Vesterålen.
I august 2023 tok virksomheten kontakt med Nettrakett for å få bistand med innholdsproduksjon og digital markedsføring, der formålet var å rekruttere kvalifiserte kandidater til en rekke traineestillinger utlyst på vegne av Look Norths oppdragsgivere.
I oppdraget inngikk blant annet en nettside for traineeprogrammet, samt videoproduksjon. Dette resulterte i 5 filmer, der medarbeidere som hadde startet karrieren som trainee medvirket. Digital markedsføring inngikk også i rekrutteringsoppdraget. Kampanjen ble markedsført på Meta og Googles plattformer, i to ulike perioder, hvorav den siste gikk i seks uker. Flere plattformer ble tatt i bruk på grunn av begrensningene til de forskjellige kanalene. Meta ble i hovedsak benyttet for å nå ut til målgruppen som bruker mye av tiden sin på Instagram. Meta har sine aldersbegrensninger, og vi benyttet oss derfor av Google for å treffe personer i aldersgruppen 22-34 år.
Måloppnåelse og effekt av kampanjen:
Det ble søkt etter et bredt spekter av stillinger, alt fra forretningsutvikler til byggingeniør. Kampanjen resulterte i at Look Norths oppdragsgivere mottok totalt 150 kvalifiserte søknader på en periode på seks uker.
Ta kontakt
Ring oss på 477 76 770, send en e-post til kontakt@nettrakett.no eller fyll ut skjemaet under.