Grunnleggende strategi for markedskommunikasjon
Grunnleggende strategi for markeds-kommunikasjon
Når man skal bygge et hus, starter man ikke med andre etasje på byggverket. I markedsføringen av en bedrift eller et produkt fungerer det på samme måte: første oppgave er å få på plass grunnmuren. En gjennomtenkt strategi legger grunnlaget for all markedsføring og øker sannsynligheten for å lykkes med virksomhetens planlagte markedstiltak.
Hvorfor er det viktig å ha en grunnleggende strategi for markedskommunikasjonen?
Den grunnleggende strategien setter retningen på din bedrifts kommunikasjon og markedsføring, og utgjør grunnmuren for videre arbeid med innhold og markedstiltak. Som en del av strategiprosessen gjennomgås oppdragsgivers eksisterende markedsføring og innhold, i tillegg utformes en beskrivelse av markedssituasjonen og hva som må til for å lykkes i den spesifikke bransjen.
Leveransen
Den grunnleggende analysen oppsummeres i et strategidokument, som klargjør på et overordnet nivå hva som er viktig for bedriften for å lykkes med sin videre satsning. Strategien utgjør et levende dokument som virksomheten bør bruke aktivt i egen forretningsutvikling.
Ta kontakt
Ring oss på 477 76 770, send en e-post til kontakt@nettrakett.no eller fyll ut skjemaet under.