Mediestrategi
og årshjul
Nettrakett hjelper deg gjerne med å tenke langsiktig. I samarbeid med oppdragsgiver utformer våre prosjektledere en handlingsplan for virksomhetens markedskommunikasjonen, der vi operasjonaliserer målet vi har satt for virksomheten eller for et spesifikt produkt i en rekke tiltak som inngår i et årshjul.
Kanalvalg, timing og
måloppnåelse
Mediestrategien handler om strategisk rådgivning innen medierelaterte spørsmål – i denne prosessen ser vi blant annet på kanalvalg, og hvordan du får mest mulig igjen for annonsekronene dine. Mediestrategien handler også om timing: i tillegg til å svare på hvor du bør annonsere, skal strategien svare på når og hvor ofte. Ønsket måloppnåelse og signalisert budsjett til mediespend er to av flere faktorer som legger forutsetninger for mediestrategien.
Hvorfor er det viktig å ha en
mediestrategi?
Mangel på kontinuitet i markedskommunikasjonen er ofte en gjentaker for hvorfor våre kunder tar kontakt for å få bistand. Nettraketts prosjektledere har god erfaring med å sikre fremdrift, og samtidig sørge for at det ikke blir stillstand i markedsføringen. For vår del er målet å bidra til at våre oppdragsgivere skal bli sett, likt og husket.
Leveransen
Mediestrategien oppsummeres i et årshjul for oppdragsgivers markedskommunikasjon, og ses i sammenheng med øvrige strategier som er lagt for virksomheten (grunnleggende strategi, innholdsstrategi, identitetsdesign, m.m.). Tiltakene som inngår i årshjulet utføres i definerte tidsperioder, og følges opp kontinuerlig gjennom året.
Ta kontakt
Ring oss på 477 76 770, send en e-post til kontakt@nettrakett.no eller fyll ut skjemaet under.