Kræmer Brygge
Om kunden
Bakgrunn
Kræmer Eiendom AS tok kontakt med Nettrakett med ønske om bistand i forbindelse med konseptutvikling og profilering av bydelen Kræmer Brygge på vegne av eiendomsutvikleren. I de innledende samtalene ble det ytret ønske å få på plass et tett samarbeid med et byrå som jobber helhetlig, og som har kompetanse på digital markedsføring. Her er noe av det som Nettrakett har samarbeidet med eiendomsutvikleren om (listen over oppdrag er ikke utfyllende):
Grunnleggende strategi for markedskommunikasjon
Nettrakett utarbeidet i samråd med eiendomsutvikleren en grunnleggende strategi for markedskommunikasjon. Denne klargjør på et overordnet nivå hva som er viktig for å lykkes med profileringen av bydelen Kræmer Brygge.
Innholdsstrategi for Kræmer Brygge
Innholdsstrategien ble utviklet gjennom en kreativ prosess, der Nettrakett i samarbeid med Kræmer Eiendom gjennomførte en strategisamling over to dager. Gjennom disse arbeidsmøtene definerte vi blant annet overordnet konsept, temaer og argumentkategorier og ikke minst tone of voice for merkevaren Kræmer Brygge. I tillegg ble det utarbeidet skisser til en rekke kampanjer.
Identitetsdesign for merkevaren Kræmer Brygge
Nettraketts strategiske designer utarbeidet i samarbeid med vår merkevarestrateg et identitetsdesign for merkevaren Kræmer Brygge. Gjennom dette arbeidet kom vi i samarbeid med Kræmer Eiendom frem til:
- ny logo for bydelen
- typografi for merkevaren
- fargepalett med hovedfarge og komplementærfarger
- ikoner og grafiske elementer
I arbeidet med ny logo ble det gjort en større prosess i forkant – det kjente og kjære området rommer nemlig mye historie, som var viktig å hensynta i arbeidet med den visuelle profilen. Forankring av arbeidet underveis opp mot eiendomsutviklerens ledelse og eier var også en viktig del av oppdraget. Se gjerne filmen under om arbeidet med ny visuell profil for Kræmer Brygge:
Nettsiden kramerbrygge.no
Eiendomsutvikleren hadde behov for en mer dekkende nettside for Kræmer Brygge. Det forelå allerede en nettside for bydelen, hovedfokuset på denne var imidlertid på salg av boliger. Kræmer Brygge som bydel er på dette tidspunktet under utvikling, med stadig flere boligkomplekser, næringsbygg og et voksende servicetilbud for de som bor og jobber i området. Nye behov og nye målgrupper hadde derfor meldt seg.
På bakgrunn av dette var det naturlig å starte arbeidet med å utarbeide en ny webstrategi for kramerbrygge.no. I webstrategien tok man hensyn til bydelens ulike typer målgrupper – ikke bare boligkjøpere, men også beboere på området, leietakere av næringslokaler, medarbeidere på Kræmer Brygge, besøkende og andre aktører som har en relasjon til bydelen. I målrettingen gjorde vi bruk av personas (utarbeidet i forbindelse med innholdsstrategien), noe som i neste runde var svært nyttig for planlegging av innholdsproduksjon – både til nettsted og ved utarbeidelse av kampanjer.
Kampanjer for bydelen Kræmer Brygge
Nettrakett har frem til nå utarbeidet to kampanjer for Kræmer Brygge og flere er under planlegging. Vi er spesielt stolte av kampanjen «Hverdagslykke», der gode samtaler med ti personer i alderen 6 til 97 år resulterte i en tankevekker av en film. Takk til Andreas, Kristina, Emrik, Ketil, Nadja, Torgeir, Bjørn, Noomi, Marianne og Turid for deres bidrag – uten dere hadde vi ikke fått dette til! Ta deg gjerne tida til å se filmen her:
Ta kontakt
Ring oss på 477 76 770, send en e-post til kontakt@nettrakett.no eller fyll ut skjemaet under.