5 gode grunner til å starte med Inbound Marketing

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Her er 5 gode grunner til at du og din bedrift bør begynne med Inbound Marketing:

1. Inbound Marketing treffer riktige folk til riktig tid

Med Inbound Marketing treffer du riktige folk til riktig tid. Inbound gjør at du tilrekker deg besøkende som allerede er kjøpsklare. Det er lettere å lande en besøkende som kunde som selv har oppsøkt deg fordi han har et problem du kan løse.

2. Inbound Marketing gir flere leads til lavere kostnader

3 av 4 kanaler i Inbound markedsføring er rimeligere enn tradisjonell markedsføring. Tenk for eksempel hva det koster deg å få publisert en radiospot kontra et blogginnlegg på dine egne nettsider. I følge Hubspot gir Inbound Marketing 54% flere leads.

3. Inbound Marketing gir små og nyoppstartede bedrifter muligheter

Inbound Marketing krever ikke enorme budsjetter. På denne måten kan selv små og nyoppstartede bedrifter ta i bruk markedsføringen og vokse. Raskt.

4. Inbound Marketing gir tillit

Hvis ditt innhold har løsninger på folks problemer og de i tillegg lærer nye ting, vil du fremstå som en ekspert i din bransje. Det skaper naturligvis tillit.

5. Inbound Marketing lønner seg over lengere tid

En bannerannonse eller en radiospot varer ikke lenge. Du betaler for en viss tid og så forsvinner de. Et blogginnlegg eller en guide koster deg tiden du bruker på det og varer så lenge du ønsker.

Snakk med en innholdsekspert idag