WYSIWYG

Hva er WYSIWYG? WYSIWYG står for «What You See Is What You Get» og er en type redigeringsgrensesnitt der innholdet (tekst, bilder, tabeller etc.) vises på skjermen under redigering nøyaktig slik det vil se ut i det endelige produktet. Dette er spesielt nyttig i digital markedsføring for å lage nettsider, blogginnlegg, og andre typer digitalt […]

Widget

Hva er en Widget? En Widget er en liten programvarekomponent som kan legges til på et nettsted eller en applikasjon for å utføre en spesifikk funksjon eller oppgave. I digital markedsføring blir Widgets ofte brukt for å vise værmelding, nyhetsstrømmer, sosiale medier-oppdateringer eller annen dynamisk informasjon. Widgets gjør det enkelt for markedsførere å legge til […]

Webinar

Hva er et Webinar? Et Webinar er et online seminar eller workshop som blir arrangert online. Det skaper en plattform for interaksjon mellom foredragsholder og deltakere, og det kan benyttes for ulike formål som opplæring, markedsføring eller informasjonsdeling. I digital markedsføring er Webinar en effektiv måte å engasjere en målgruppe, dele fagkunnskap, og generere potensielle […]

Webanalyse

Hva er Webanalyse? Webanalyse refererer til praksisen med å samle, måle og analysere data om brukerinteraksjon på et nettsted. Dette brukes i digital markedsføring for å forstå brukeratferd, optimalisere brukeropplevelsen og øke konverteringsrater. Verktøy som Google Analytics, Adobe Analytics og andre plattformer gir detaljert innsikt i brukerengasjement, trafikkilder og andre viktige metrikker. En effektiv Webanalyse […]