Skip to content
Nettrakett
  • Digital markedsføring
    • Facebook Ads
    • Google Ads
    • Søkemotoroptimalisering – SEO
    • Datavisualisering og analyse
    • Lei en markedsfører
    • Sosiale medier
    • Kurs
  • Nettside
    • Nettside
    • Nettbutikk
    • A/B testing
    • Konverteringsoptimalisering
    • Google Analytics
    • Server Side Tracking
    • Webredaktør
    • NettStart
  • Om
  • Referanser
  • Aktuelt
  • Digital markedsføring
    • Facebook Ads
    • Google Ads
    • Søkemotoroptimalisering – SEO
    • Datavisualisering og analyse
    • Lei en markedsfører
    • Sosiale medier
    • Kurs
  • Nettside
    • Nettside
    • Nettbutikk
    • A/B testing
    • Konverteringsoptimalisering
    • Google Analytics
    • Server Side Tracking
    • Webredaktør
    • NettStart
  • Om
  • Referanser
  • Aktuelt
Kontakt
  • Nettrakett
  • 14. april 2015
  • Sosiale medier

Personlig profil for bedrift bryter med retningslinjene!

Mange bedrifter rundt om i dette ganske land benytter seg av personlige profiler på Facebook. Vi antar at de aller fleste ikke tenker noe videre over dette, at de bare opprettet en Facebookprofil for bedriften sin i god tro om at det er slik det skal gjøres. Det er dessverre helt feil måte å gjøre det på og det er faktisk ikke noe Facebook tillater.

Det strider mot Facebooks betingelser at man bruker en personlig profil til å representere noe annet enn seg selv (f.eks. en bedrift). Bryter man denne retningslinjen, risikerer man at profilen slettes permanent. Da mister man tilgang til profilen, «likerne» og alle innleggene.

Er du en av de som i god tro har opprettet en personlig profil for bedriften din og ble du kanskje litt nervøs nå? Fortvil ikke, Facebook har laget et konverteringsverktøy, og du kan gjøre profilen til side her: https://www.facebook.com/pages/create.php?migrate

I tillegg til at det er påkrevd å benytte sider for bedrifter, finnes det også mange gode grunner for at bedriften heller burde ha en side i stedet for en profil. Her er noen av dem:

  • Du kan administrere siden fra din personlige profil
  • Du kan administrere flere sider fra din personlige profil
  • Du kan få innsikt i engasjement, demografi, rekkevidde, m.m.
  • Du kan promotere Facebooksiden/nettsiden din ved hjelp av Facebooks annonsesystem
  • Du kan planlegge innlegg, slik at de postes automatisk i fremtiden
  • Du kan kjøre konkurranser
  • Du kan opprette tilbud og arrangement
  • Alle kan se innhold på din side, selv om de ikke «Liker» siden
  • Har du en fysisk butikk kan folk sjekke inn her
  • Kundene kan skrive omtaler av din bedrift
  • Du kan legge til apper
  • Du kan legge til en knapp i coverbildet som peker til din nettside
  • Du kan gi andre personer ulike administrativ tilganger til ditt firmas side på Facebook
  • Du kan velge en uthevet video som legger seg i venstre kolonne

Ingen av de overnevnte funksjonene finnes på en personlig profil. Ønsker du ikke å ha en Facebookside, kan en Facebookgruppe være et alternativ. Men heller ikke her får du tilgang til alle disse funksjonene.

I tillegg er det jo kjekt å kunne skille jobb og privatliv. Hvor mange av dine «likere» tror du ønsker å lese at Bedriften AS skal lage kjøttkaker til middag? 😉

 

Behøver du hjelp til å konvertere til en personprofil til en bedriftsside?

Eller vil du ha hjelp til å opprette en Facebookside for bedriften din?

 

Fant ingen felt.

Deling:

Nettrakett

Kontakt oss

kontakt@nettrakett.no

477 76 770

Strandgata 24/26, Sortland
Stakkevollvegen 39, Tromsø

Facebook-f Youtube Instagram Ikon Linkedin-in TikTok Ikon
Support

Om oss

Om oss

Aktuelt

Referanser

Kontakt

Google Partner
Google Partner
Semrush certified agency partner badge
Semrush certified agency partner badge
Miljøfyrtårn merke
Lev i Nord-Norge logo

© Alle rettigheter reservert.

Org.nr. 913 366 158

Vi tar personvernet på alvor.

Ordbok

Hva ser du etter?

  • Digital markedsføring
  • Facebook Ads
  • Google Ads
  • Søkemotoroptimalisering
  • Datavisualisering og analyse
  • Lei en markedsfører
  • Sosiale medier
  • Kurs
  • Digital markedsføring
  • Facebook Ads
  • Google Ads
  • Søkemotoroptimalisering
  • Datavisualisering og analyse
  • Lei en markedsfører
  • Sosiale medier
  • Kurs
  • Nettside
  • Nettbutikk
  • A/B testing
  • Konverteringsoptimalisering
  • Google Analytics
  • Server Side Tracking
  • Webredaktør
  • NettStart
  • Nettside
  • Nettbutikk
  • A/B testing
  • Konverteringsoptimalisering
  • Google Analytics
  • Server Side Tracking
  • Webredaktør
  • NettStart
  • Referanser
  • Aktuelt
  • Om
  • Kontakt
  • Referanser
  • Aktuelt
  • Om
  • Kontakt
  • Digital markedsføring
    • Digital markedsføring
    • Facebook Ads
    • Google Ads
    • Lei en markedsfører
    • Sosiale medier
    • Søkemotoroptimalisering – SEO
    • Datavisualisering og analyse
    • Kurs
  • Nettside
    • Nettside
    • Nettbutikk
    • A/B testing
    • Konverteringsoptimalisering
    • Google Analytics
    • Server Side Tracking
    • Webredaktør
    • NettStart
  • Om
  • Referanser
  • Aktuelt
  • Kontakt
Facebook-f Youtube Instagram Linkedin-in TikTok Ikon