Skip to content
Nettrakett
  • Digital markedsføring
    • Facebook Ads
    • Google Ads
    • Søkemotoroptimalisering – SEO
    • Datavisualisering og analyse
    • Lei en markedsfører
    • Sosiale medier
    • Kurs
  • Nettside
    • Nettside
    • Nettbutikk
    • A/B testing
    • Konverteringsoptimalisering
    • Google Analytics
    • Server Side Tracking
    • Webredaktør
    • NettStart
  • Om
  • Referanser
  • Aktuelt
  • Digital markedsføring
    • Facebook Ads
    • Google Ads
    • Søkemotoroptimalisering – SEO
    • Datavisualisering og analyse
    • Lei en markedsfører
    • Sosiale medier
    • Kurs
  • Nettside
    • Nettside
    • Nettbutikk
    • A/B testing
    • Konverteringsoptimalisering
    • Google Analytics
    • Server Side Tracking
    • Webredaktør
    • NettStart
  • Om
  • Referanser
  • Aktuelt
Kontakt
  • Nettrakett
  • 21. august 2017
  • Digital markedsføring

Remarketing og retargeting*

En normal konverteringsrate på en nettside er 1-5%. Dette vil si at 95-99% av dem som er innom siden din ikke handler i første omgang. Men de kan hentes tilbake.

Remarketing er løsningen du leter etter!

De fleste markedsførere vet at det er lettest å selge til mennesker som allerede kjenner deg eller har handlet hos deg før. På samme vis vil det ofte gi best resultater å annonsere mot folk som har vært i kontakt med deg eller firmaet ditt tidligere. Men hvordan gjøres dette i den digitale verdenen?

Remarketing går ut på å annonsere mot personer som har vært innom nettstedet ditt tidligere, eller har vist interesse rundt det du tilbyr på sosiale medier som f.eks Facebook.

Det er 2 hovedmåter remarketing fungerer på, forenklet forklart:

Remarketing via cookies/pixel:

  • En potensiell kunde besøker ditt nettsted
  • Det blir lagret en liten kodesnutt (cookie) i denne personenes nettleser
  • Din potensielle kunde besøker andre nettsteder, går på do, ser på tv etc.
  • Du kan målrette annonser for eksempel via Googles Displaynettverk eller Facebook Ads mot denne potensielle kunden, avhengig hvilke sider han besøkte på ditt nettsted og hvilke handlinger han foretok seg.

Fordelene ved pixel/cookiebasert remarketing er at den kan aktiveres så godt som umiddelbart etter at potensiell kunde har besøkt nettstedet ditt.

Remarketing via e-postlister og telefonnummer:

  • Du har allerede solgt noe til kunden, slik at du har kundens e-postadresse
  • Du laster opp listen med e-postadresser i for eksempel Google Ads eller Facebook Ads
  • Du annonserer med passende budskap KUN til dine eksisterende kunder

Denne remarketing muligheten er noe mindre utbredt enn pixel/cookie. Remarketing via E-postlister og telefonnumre gir deg mulighet til stor tilpasning av budskapet i annonsene, basert på hvilke kundelister du laster opp. Ulempen er at svært mange har flere e-postadresser, og det er slett ikke sikkert at den e-postadressen de la igjen i din butikk er den samme som de logger inn på Facebook eller Google med. Er de forskjellige får du ikke vist noen annonser til kunden.

* (Remarketing og retargeting er to uttrykk som brukes om hverandre, og som omhandler akkurat det samme).

Få hjelp til remarketing

Nettrakett utarbeider en helhetlig markedsføringsstrategi, som er spesialtilpasset akkurat ditt firma og de varer og tjenester som du tilbyr. Remarketing er ofte en viktig del av denne strategien. Vi er sertifiserte av Google, og vet hva som må til for at du skal få et best mulig resultat.

Vil du ha hjelp til å konvertere flere av dine besøkende til å bli kunder? Ta kontakt med oss i dag.

Fant ingen felt.

Deling:

Nettrakett

Kontakt oss

kontakt@nettrakett.no

477 76 770

Strandgata 24/26, Sortland
Stakkevollvegen 39, Tromsø

Facebook-f Youtube Instagram Ikon Linkedin-in TikTok Ikon
Support

Om oss

Om oss

Aktuelt

Referanser

Kontakt

Google Partner
Google Partner
Semrush certified agency partner badge
Semrush certified agency partner badge
Miljøfyrtårn merke
Lev i Nord-Norge logo

© Alle rettigheter reservert.

Org.nr. 913 366 158

Vi tar personvernet på alvor.

Ordbok

Hva ser du etter?

  • Digital markedsføring
  • Facebook Ads
  • Google Ads
  • Søkemotoroptimalisering
  • Datavisualisering og analyse
  • Lei en markedsfører
  • Sosiale medier
  • Kurs
  • Digital markedsføring
  • Facebook Ads
  • Google Ads
  • Søkemotoroptimalisering
  • Datavisualisering og analyse
  • Lei en markedsfører
  • Sosiale medier
  • Kurs
  • Nettside
  • Nettbutikk
  • A/B testing
  • Konverteringsoptimalisering
  • Google Analytics
  • Server Side Tracking
  • Webredaktør
  • NettStart
  • Nettside
  • Nettbutikk
  • A/B testing
  • Konverteringsoptimalisering
  • Google Analytics
  • Server Side Tracking
  • Webredaktør
  • NettStart
  • Referanser
  • Aktuelt
  • Om
  • Kontakt
  • Referanser
  • Aktuelt
  • Om
  • Kontakt
  • Digital markedsføring
    • Digital markedsføring
    • Facebook Ads
    • Google Ads
    • Lei en markedsfører
    • Sosiale medier
    • Søkemotoroptimalisering – SEO
    • Datavisualisering og analyse
    • Kurs
  • Nettside
    • Nettside
    • Nettbutikk
    • A/B testing
    • Konverteringsoptimalisering
    • Google Analytics
    • Server Side Tracking
    • Webredaktør
    • NettStart
  • Om
  • Referanser
  • Aktuelt
  • Kontakt
Facebook-f Youtube Instagram Linkedin-in TikTok Ikon