Hadsel kommune
Om kunden
Bakgrunn
I 2020 konkluderte Hadsel kommune med at den daværende nettsiden ikke fungerte optimalt for verken innbyggerne eller de ansatte i kommunen. Nettsiden hadde utfordringer som gjorde det vanskelig å finne informasjon, og ikke minst var det utfordrende for kommunen å holde innholdet oppdatert. Plattformen de var på var begrensende og de ønsket å komme seg på en «open source» plattform for å utvide mulighetene både med tanke på videreutvikling og det å ikke være bundet til én leverandør.
I starten av 2021 ble konkurranse om ny nettside sent ut, og Nettrakett vant anbudet.
Under kan se og lese mer om hvordan vi løste oppdraget.
Resultatet
Resultatet er en lys og trivelig nettside som følger kommunens grafiske profil.
Kommunen har gjort en formidabel oppryddingsjobb på innholdet, og vi har i samarbeid med kommunen omstrukturert innholdet slik at det skal være enklere å finne frem.
Nettsiden er tilpasset for ulike skjermstørrelser, universelt utformet og møter kravene til GDPR.
Ansattsøk
Ved oppstart utførte vi en spørreundersøkelse blant et utvalg innbyggere i Hadsel for å få et bilde av hva de ønsket med den nye nettsiden. Selv om kommunen hadde tanker og ønsker for den nye nettsiden, var det nyttig å få konkrete tilbakemeldinger fra innbyggerne.
Noe som gikk igjen var at det var vanskelig å finne kontaktinformasjon til ansatte i kommunen på den gamle nettsiden. Dette bidro til at vi satte opp et ansattsøk på den nye nettsiden.
Ansattsøket er integrert mot kommunens internsystemer og feeder ut de ansatte som skal være tilgjengelig for søk på nettsiden. Innbyggeren kan filtrere ansatte på avdeling eller søke opp enkeltpersoner for å finne kontaktinformasjon.
Stokmarknes i Hadsel er Hurtigrutens fødested. Da var det passende med Hurtigruten seilende forbi med Møysalen i bakgrunnen.
Online bestilling av timeavtale
For å redusere trykk på administrasjonen, er det satt opp en egen timebestilling som gjør det mulig for innbyggerne å bestille timeavtale hos kommunens saksbehandlere via nettsiden. Innbyggeren velger avdeling, saksbehandler og dato og klokkeslett som passer, og sender så inn en forespørsel om møte.
Vi takker Hadsel kommune for et meget godt samarbeid!
Ta kontakt
Ring oss på 477 76 770, send en e-post til kontakt@nettrakett.no eller fyll ut skjemaet under.