Serit AS
Om kunden
Serit Gruppen er en av Norges største IT-grupper med kontorer over hele Norge. Serit har målsetning om å være totalleverandør av IT-tjenester, der kundene trenger høy kompetanse og lokal support og lokal tilstedeværelse.
Bakgrunn
Serit AS ønsket en felles struktur og retning på en egen markedsføring for hele gruppen. De ønsket videre en mer strukturert og forutsigbar innholdsproduksjon, samtidig som de ville øke kvaliteten på rapporteringen.
Løsning
- Tekstproduksjon
- Innholdsstategi
- Inboundstrategi og SEO
- Oppussing av nettside
- Webdesign:Tjenestesider
- Publisering og annonsering i sosiale medier
- Googleannonsering
- Datavisualisering og rapportering
- Prosjektledelse og workshops
- Rådgivning
Nettrakett innledet samarbeidet med å samle Serits markedsgruppe til en fysisk workshop. Det var viktig å plassere oppdraget i en strategisk kontekst. På den måten kunne Nettraketts og Serits markedsgruppe samles rundt en felles forståelse, felles målsetning og riktig organisering. Målet var å gjøre serit.no til en leadsgenerator, dette gjennom å gjøre nettsiden til en plattform for strategisk innhold. Vi måtte tydeliggjøre kommunikasjon av Serits tjenester, og tematisere løpende innholdsproduksjon. I tillegg måtte det etableres en workflow for produksjon av innholdet. Roller, ansvarsbeskrivelse og prosesser ble tydeliggjort.
Innholdet hadde til hensikt å besvare spørsmål som potensielle kunder stiller, enten direkte til Serit, eller på nett. Derfor måtte innholdet også koordineres med hvordan det søkes i søkemotorene. I praksis krever dette søkeordsanalyser og kontinuerlig overvåkning av Serits rangeringer i søkemotorene, og at innholdsprodusent har et nært samarbeid med SEO-teamet.
Serit skal fremstå som den kompetente, erfarne og engasjerte IT-leverandøren de er. Som bevis for dette produseres det også kundecaser på IT-prosjekter som viser dokumentert effekt for Serits kunder.
Strategien komplimenteres med at det samme innholdet publiseres gjennom Serits egne kanaler ut ifra et definert årshjul. I tillegg til en kontinuerlig tilstedeværelse på sosiale medier sendes det ut et månedlig nyhetsbrev. Gjennom Google-systemene settes det opp annonser på merkevarenivå og strategisk innhold.
God, relevant og fast rapportering er satt opp, og er viktig for å forstå effekt og status. Nettrakett har visualisert de viktigste målepunktene i et dashboard, som Serits markedsgruppe kan navigere etter.
Effekt
Det er mange effekter å snakke om. For det første er sidens tekniske helse nå mye bedre enn bransjestandard, og sidens organiske synlighetsscore er forbedret med nesten 150%. Trafikken til nettsiden har økt med 210%, sammenlignet med fjoråret. Arbeidet med markedsføring i Serit er mye mer strukturert i dag, og tilstedeværelsen på nett er av en helt annen kvalitet. Det gir retning, og frigir tid og ressurser. Dette gjør Serit i stand til å jobbe målrettet og datadrevet. Vi har definerte nøkkeltall vi måler på, fra toppen av trakten, til konkrete konverteringer. Alt visualisert og monitorert. Vi har framgang på så å si alle nøkkeltall som kunden er interessert i, inkludert de viktigste konverteringene.
Sist, men ikke minst kommer effekten for oss i Nettrakett. Det å jobbe med en nasjonal IT-gruppe over tid stiller store krav til oversikt, prosess og metode. Profesjonalisering og læringen vi har tatt til oss, kommer igjen kunden til gode.
Ta kontakt
Ring oss på 477 76 770, send en e-post til kontakt@nettrakett.no eller fyll ut skjemaet under.