Søkemotoroptimalisering (SEO)
Søkemotor-optimalisering (SEO)
Selvfølgelig er det bra å være synlig når dine kunder søker etter akkurat det du tilbyr. Man kan argumentere for at det er helt kritisk når vi vet at cirka 75% av alle kjøp i Norge starter med et søk.
Siden du allerede er inne på denne nettsiden, er du sikkert allerede klar over viktigheten av digital synlighet, og lurer heller mer på om vi er den rette partner for akkurat ditt prosjekt.
Hvordan går man frem?
Vi starter gjerne med en grundig søkeords- og konkurrentanalyse. Hvilke søkefraser bruker publikummet? Hvilke søkeord får konkurrentene dine potensielle kunder fra? Hva er den virkelige intensjonen bak søket? Hvilke søkefraser konverterer faktisk sett i forhold til dine definerte mål?
Nettrakett har daglig jobbet med søkemotoroptimalisering for kunder som deg siden 2014, og er i dag ett av veldig få byråer i Norge som er sertifisert byråpartner av det ledende softwareselskapet innenfor SEO, SEMrush.
Som Google Partner gjennom mange år har vi unik innsikt i hvilke søkefraser som faktisk konverterer. Vi bruker ofte Google sine verktøy i både planlegging og analyse. Blant annet Google Keyword Planner, Google Ads, Google Tag Manager, Google Search Console og Google Analytics 3 og 4.*
*Google har ikke vurdert (eller anbefalt) denne siden om SEO
Teknisk søkemotoroptimalisering
Ok. Nå har vi kontroll på søkeord, men fungerer nettsiden som den skal i forhold til søkemotoroptimalisering? Forstår søkemotorene sine roboter hva nettsiden handler om? Er den brukervennlig?
Vi bruker programvare kombinert med erfaringen til vårt utviklerteam for å identifisere de fleste feil og problemområder på din nettside.
Spør oss om en sidesjekk!
Overvåking av tallene
Har vi et «nullpunkt», og definerte mål? Da setter vi gjerne opp et dashboard for overvåkning av utviklingen og konkurransesituasjonen.
Eksempel fra våre tjenester innen dashboards og analyse.
Kvalitetssikring av data
For datakvalitet setter våre teknikere opp server side tracking på nettsider.
Server side tracking gir mer presis innhenting av data og konverteringer, man unngår adblocks, senker ikke lastetid på samme måte som tracking på frontend (script).
SEO og innholdproduksjon
En god strategi for søkemotoroptimalisering omfatter innholdsproduksjon, og da gjerne tekstproduksjon. Nettraketts digitale markedsførere jobber løpende med søkemotoroptimaliserte tekster og ord for byråets kunder. Vi holder oss faglig løpene oppdatert og har en lang rekke relevante sertifiseringer innen søkemotoroptimalisering og «inbound-strategier».
Klar for å ta en prat om ditt prosjekt?
Ta kontakt
Ring oss på 477 76 770, send en e-post til kontakt@nettrakett.no eller fyll ut skjemaet under.