facebook_pixel

AdWords – Et nyttig markedsføringsverktøy for din bedrift?

Adwords små og mellomstore bedrifter

I prinsippet er markedsføringen av din bedrift enkel. Det handler om å presentere det riktige budskapet, til den riktige personen, på det riktige tidspunktet. Dessverre er det nok ikke like lett som det kanskje høres ut som…Eller? Internetts utvikling de siste tiårene har vært et stort lyspunkt for markedsførere verden over. Mye av dette skyldes […]

Vesterålen Dekksenter med online timebestilling

Skjermdump av Vesterålen Dekksenters nye nettside

I høst har Nettrakett jobbet med Vesterålen Dekksenter og deres satsing på nett. De har fått online timebestilling slik at deres kunder selv kan bestille time for dekkskifte. Når kunden har sendt inn bestillingen, får han/hun bekreftelse både på SMS og e-post.   Skjermdump av bestillingsskjema på Dekksenter.com   Kunden får tilsendt en påminnelse på SMS 60 minutter før […]

Kreative Pakker er nå lansert

Kreative Pakker

De siste månedene har vi samarbeidet mye med Kreativ Idéutvikling AS og spesielt det spennende prosjektet Kreativepakker.no. Kreative Pakker er aktivitetsbokser for barn mellom 4 – 8 år som blir sendt hjem i postkassa hver måned. Hver boks inneholder 4 ulike aktiviteter. Disse aktivitetene kan på en veldig fin måte styrke båndet mellom foreldre og […]

Stor undersøkelse av bedrifter i Altas digitale tilstedeværelse

Høsten 2017 utførte Nettrakett en større undersøkelse av utvalgte Alta-bedrifters digitale tilstedeværelse. Undersøkelsen hadde som hensikt å avdekke hvordan Altas bedrifter presenterer seg på nett. Dette undersøkte vi ved å se nærmere på hvor stor andel av nettsidene som var universelt utformet, hadde mobilvennlig design, feil eller større mangler. Sidehastighet og sikkerhet ble også vurdert. Da vi […]

Remarketing og retargeting*

En normal konverteringsrate på en nettside er 1-5%. Dette vil si at 95-99% av dem som er innom siden din ikke handler i første omgang. Men de kan hentes tilbake. Remarketing er løsningen du leter etter! De fleste markedsførere vet at det er lettest å selge til mennesker som allerede kjenner deg eller har handlet hos […]

Får du feil bilde når du deler en link på Facebook?

Linkdeling Facebook

Du skal i gang med å dele en link på Facebook-siden din. Budskapet for innlegget er klart, tittelen er spikret og du har brukt lang tid på å lage et fengende bilde tilpasset din målgruppe. Og hva skjer? Jo, Facebook henter automatisk frem bildene fra landingssiden som du linker til, og du får ikke byttet ut disse […]

3 ting å tenke på før du lager en Facebook-annonse

3 ting å tenke på før du lager en Facebook-annonse

Facebook er uten tvil den mest brukte sosiale kanalen med over 2 milliarder aktive brukere i måneden. Det er derfor utrolig viktig for bedrifter å bruke denne plattformen i sin markedsføring for å nå potensielle kunder. Facebook Ads er et effektivt verktøy som gjør det mulig å nå relevante målgrupper med den informasjonen du ønsker […]

Hva er vekstdrevet webdesign?

Vekstdrevet webdesign

Hva er vekstdrevet webdesign (growth-driven webdesign)? Vekstdrevet webdesign er en helt ny måte å utvikle nettsider på. Det er en smartere, mer smidig og datadrevet tilnærming til webutvikling. Det gir bedre resultater og mindre stress enn ved tradisjonell webdesign. Vekstdrevet webdesign handler om å skape en nettside som kontinuerlig utvikles og tilpasses etter hvordan besøkende […]

Nettrakett har blitt Google Partner

Nettrakett er Google Partner

Å bli Google Partner stiller store krav til kunnskap og resultater. Flere ansatte i Nettrakett har sertifisert seg, og har gjennom ulike eksamener vist at de behersker avanserte konsepter for opprettelse, drifting, måling og optimalisering av Google sine ulike annonseprodukter. Vårt byrå hjelper kunder over hele landet med å bli synlig på nett ovenfor sin […]

Stor undersøkelse av bedrifter i Lofoten

Undersøkelse-lofoten

Vinteren 2017 utførte Nettrakett en større undersøkelse av utvalgte bedrifter i Lofoten. Undersøkelsen hadde som hensikt å avdekke hvordan Lofotbedrifter presenterer seg på nett. Dette undersøkte vi ved å se nærmere på hvor stor andel av bedriftene som var universelt utformet, hadde mobilvennlig design, feil eller større mangler på nettsiden. Sidehastighet og sikkerhet ble også vurdert. […]