facebook_pixel

Slik får du flere Facebook-følgere på bedriftssiden din

Facebook-følgere

Finnes det egentlig bedrifter som ikke har en Facebook-side? I en tid hvor sosiale medier nærmest dominerer hverdagene våre virker det som bedriftsprofiler har fått en naturlig plass blant bedriftenes markedskanaler. Problemet jeg ofte ser med denne “vi-må-jo-være-på-Facebook” mentaliteten er at bedriftsprofiler ofte opprettes uten særlig mål og mening. Er målet å bygge opp et […]

Nettrakett godkjent som lærebedrift i mediegrafikerfaget

Bilde av to damer på et kontor

Nordland fylkeskommune har nylig godkjent Nettrakett som lærebedrift for mediegrafikerfaget. Dette er vår andre lærebedriftgodkjenning og i følge Vilbli.no er vi den eneste private bedriften i Nordland fylke med denne godkjenningen.  Godkjenningen er gitt på grunnlag av at vi kan gi opplæring i samsvar med læreplanen for faget. Det innebærer at vi kan ta imot elever fra Media og Kommunikasjon […]

Chatbot for bedriften din – 7 fordeler til deg som enda er i tvil

”The most important single thing is to focus obsessively on the customer. Our goal is to be earth’s most customer-centric company.” – Jeff Bezos, grunnlegger og administrerende direktør i Amazon.   Kampen om de beste kundene blir stadig mer intens mellom bedrifter. Dagens konsumenter overveldes med valg og informasjon, og bedrifter hiver seg stadig på […]

Google Min Bedrift

Google Min bedrift

Slik tar du kontroll over eget firmanavn. Med Google MyBusiness oppføring vil du få en slik boks ved søk på ditt firmanavn. Firma som er godt synlig digitalt har alle forutsetninger for å lykkes og vokse. Googles kundebarometer viser at over 80% av oss tar et nettsøk for å finne lokal informasjon. Da er det […]

AdWords – Et nyttig markedsføringsverktøy for din bedrift?

Adwords små og mellomstore bedrifter

I prinsippet er markedsføringen av din bedrift enkel. Det handler om å presentere det riktige budskapet, til den riktige personen, på det riktige tidspunktet. Dessverre er det nok ikke like lett som det kanskje høres ut som…Eller? Internetts utvikling de siste tiårene har vært et stort lyspunkt for markedsførere verden over. Mye av dette skyldes […]

Vesterålen Dekksenter med online timebestilling

Skjermdump av Vesterålen Dekksenters nye nettside

I høst har Nettrakett jobbet med Vesterålen Dekksenter og deres satsing på nett. De har fått online timebestilling slik at deres kunder selv kan bestille time for dekkskifte. Når kunden har sendt inn bestillingen, får han/hun bekreftelse både på SMS og e-post.   Skjermdump av bestillingsskjema på Dekksenter.com   Kunden får tilsendt en påminnelse på SMS 60 minutter før […]

Kreative Pakker er nå lansert

Kreative Pakker

De siste månedene har vi samarbeidet mye med Kreativ Idéutvikling AS og spesielt det spennende prosjektet Kreativepakker.no. Kreative Pakker er aktivitetsbokser for barn mellom 4 – 8 år som blir sendt hjem i postkassa hver måned. Hver boks inneholder 4 ulike aktiviteter. Disse aktivitetene kan på en veldig fin måte styrke båndet mellom foreldre og […]

Stor undersøkelse av bedrifter i Altas digitale tilstedeværelse

Høsten 2017 utførte Nettrakett en større undersøkelse av utvalgte Alta-bedrifters digitale tilstedeværelse. Undersøkelsen hadde som hensikt å avdekke hvordan Altas bedrifter presenterer seg på nett. Dette undersøkte vi ved å se nærmere på hvor stor andel av nettsidene som var universelt utformet, hadde mobilvennlig design, feil eller større mangler. Sidehastighet og sikkerhet ble også vurdert. Da vi […]

Remarketing og retargeting*

En normal konverteringsrate på en nettside er 1-5%. Dette vil si at 95-99% av dem som er innom siden din ikke handler i første omgang. Men de kan hentes tilbake. Remarketing er løsningen du leter etter! De fleste markedsførere vet at det er lettest å selge til mennesker som allerede kjenner deg eller har handlet hos […]